fbpx
t_vopak_vitaal_header_6000x2300

DE VRAAG VAN Vopak

Hoe krijgen wij onze medewerkers gezonder (‘vitter’) en meer in beweging (onder de noemer Vopak Vitaal), met als tussendoel de wens om 400 Vopakkers aan de start van de NN Marathon Rotterdam te zien?

Ons plan

We wisten het al vrij snel. Niet met het vingertje gaan wijzen. Het heeft bij deze doelgroep geen zin om met quinoa-recepten aan te komen of mensen verplicht te laten sporten. Daarom kozen we voor een content campagne met een Rotterdamse knipoog. Het sportieve boegbeeld? Martin van Waardenberg, ook wel bekend als Leo uit ‘De Marathon’. Zo combineerden we humor en de nodige zelfspot met inhoudelijke informatie over voeding, beweging, slaap, stress en motivatie.

 

Creatie

Gedrag verander je niet zomaar. Daar is een lange adem, relevante & aansprekende inhoud en ook fun voor nodig. Die elementen kwamen allemaal samen in de crossmediale campagne: old skool posters rondom belangrijke thema’s, video’s, events, trainingen, workshops en fitheidsmetingen volgden elkaar snel op en bereikten door de diversiteit van middelen de doelgroep rechtstreeks en continu.

 

Het resultaat

Vopak Vitaal werd een groot succes. Liefst 1500 Vopakkers meldden zich aan voor een van de events of workshops tijdens Vopak Vitaal. Gezamenlijk zetten zij 1.006.371.000 stappen tijdens de campagne. Dat komt neer op drie keer de wereld rond! En in totaal trainden 400 medewerkers voor een van de afstanden van de Marathon.

RESULTAAT

20_lokale_activiteiten

400 VOPAKKERS TRAINDEN VOOR ÉÉN VAN DE AFSTANDEN VAN DE MARATHON

topdeelnemers

1500 DEELNEMERS VOOR EVENTS EN WORKSHOPS

campagne-1

3 VIDEO’S, ROLBANIEREN EN POSTERS MET ‘ACTIVATOR’ MARTIN VAN WAARDENBERG

nieuwebrandidentity

ONLINE DASHBOARD, FACEBOOKCOMMUNITY EN THEMATISCHE ONLINE NIEUWSBRIEVEN

t_vopakvitaal_kickoff_ewz0871
t_vopakvitaal_kickoff_ewz0900
t_vopakvitaal_kickoff_ewz1000
t_mockup_rolbanner_vopakvitaal
t_mockup_poster_vopak_vitaal.png
t_mockup_narrowcasting_vopakvitaal
t_dsc03444_aangepast
t_vopak-marathon-2016-0022
t_vopak-marathon-2016-0032